Fond Trigea koupil retail parky v Olomouci a Ostravě

Share

Český nemovitostní fond Trigea koupil dva nákupní parky na Moravě – Retail Park Haná v Olomouci a obchodní centrum Retail Park Ostrava. Své dosavadní portfolio tří nemovitostí tak fond rozšířil o další maloobchodní projekty.
Trigea, český nemovitostní fond založený v roce 2019, je v současnosti nejrychleji rostoucím českým fondem. Patří do finanční skupiny Partners, jejíž součástí je společnost Partners Financial Services – největší finančněporadenská firma na českém trhu.

Fond se zaměřuje na nákup prvotřídních komerčních nemovitostí ve špičkových lokalitách, především na kancelářské a maloobchodní projekty v Praze i mimo ni. Jeho portfolio zatím tvořily pražské kancelářské budovy Louvre a Explora Business Centre a Obchodní centrum Plzeň.

Tomáš Trčka, generální ředitel nemovitostního fondu Trigea: „Naší strategií je budovat diverzifikované portfolio kvalitních nemovitostí, které investorům zajistí nadstandardně atraktivní výnos. I letos chceme dodat našim investorům výnos okolo šesti procent. Nová akvizice v podobě dvou velice úspěšných retail parků bude pro fond velkým přínosem.“

Retail obecně a zvláště pak nákupní parky jsou pro investory aktuálně dobrou a atraktivní volbou, o kterou je mezi nimi velký zájem, jak potvrzují údaje realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield, jež fond Trigea při transakci zastupovala. Podle jejích údajů se v letošním prvním pololetí v Česku uskutečnilo 11 transakcí maloobchodních projektů, z nichž velkou část tvořily právě prodeje retail parků.

Michal Soták, partner a vedoucí investičního týmu v České republice ve společnosti Cushman & Wakefield: „Maloobchodní trh přežil omezení spojená s Covidem v dobrém stavu, přičemž retail parky jsou na tom o něco lépe než obchodní centra, protože jejich nájemci byli vzhledem ke svému zaměření převážně na nezbytné zboží uzavřeni kratší dobu. K jejich hlavním výhodám patří nízké provozní náklady, jednodušší provoz a správa, specifická skupina stabilních nájemců, dobré lokality a selektivní možnost vnímat projekt na pomezí mezi retailem a logistikou.“