Aktivita luxusních retailerů v EMEA zůstává vysoká a cílí na hlavní luxusní destinace regionu včetně pražského centra. Ve zdejší klíčové luxusní lokalitě, kterou je Pařížská a přilehlé ulice, je nulová neobsazenost, takže retaileři mají jen málo příležitostí získat zde prostory, zvláště pro nyní žádané větší prodejny. Tato dynamika nabídky a poptávky udržuje tlak na nájemné, které se na luxusních nákupních třídách zotavuje rychleji než na hlavních nákupních ulicích (high street) po celé Evropě.
V hlavní pražské luxusní destinaci loni otevřelo nové obchody pět luxusních brandů. V Pařížské otevřel Polo Ralph Lauren svou novou vlajkovou prodejnu a první obchod značky v Česku, Jimmy Choo relokoval svou českou vlajkovou prodejnu. V přilehlých ulicích otevřeli obchody prodejci luxusních hodinek Rado, oděvů Zadig & Voltaire a zimního oblečení MooRER.
Na konci roku 2023 nebyly v Pařížské žádné volné prostory, což dokládá poptávku po této luxusní destinaci. Omezená nabídka spolu s velkým zájmem retailerů podnítila novou výstavbu, která retailerům hledajícím prostory v této žádané luxusní oblasti přinese nové příležitosti ve dvou projektech, jež se mají dokončit letos:
- Bývalý hotel InterContinental se přeměňuje na nový pětihvězdičkový Fairmont Golden Prague, jehož součástí bude šest nových retailových jednotek o celkové ploše téměř 2 400 m2.
- Projekt Pařížská 25 společnosti Kaprain Real Estate přinese dalších téměř 1 000 m2 prostor pro luxusní vlajkové prodejny.
Díky tržbám ve výši 0,7 miliardy eur zaznamenal loni český luxusní retailový trh meziroční růst o 8,1 %. Ve shodě s vývojem v ostatních 15 porovnávaných evropských městech tak potvrdil, že luxusní trhy zůstávají odolné, a to díky lokálním zákazníkům i návratu turistů, kteří do Evropy přijíždějí za nákupy luxusního zboží.
Více informací najdete v našem reportu European Luxury Retail.