Do Česka letos zatím přišlo 13 nových retailových značek

Share

Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku (podle aktuálně dostupných údajů) vstoupilo 13 nových značek. Nejčastěji šlo o módu (oblečení a doplňky – 7 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 3 značky). Právě ty budou letos mezi vstupy dominovat: do konce roku k nám má přijít nejméně šest F&B značek, další již přítomné otevřou nové pobočky.

První polovina letošního roku se nesla ve znamení prémiových a luxusních značek. Na pražské Dlouhé třídě otevřela prodejna prémiového italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, v nedaleké Široké ulici se nově prodávají švýcarské hodinky RADO či luxusní francouzská móda Zadig & Voltaire. Dalším u nás novým prodejcem francouzské módy je prémiový Eden Park v pražském Palladiu. Do tohoto segmentu se řadí také prodejci sportovní módy: německý Absolute Teamsport a italský Macron, či slovenská jízdní kola Kellys.

Jednoznačně nejvýznamnější značkou z letošních dosavadních příchozích je největší prodejce prémiového spodního prádla na světě Victoria’s Secret. Ten v květnu otevřel svou první prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Victoria’s Secret dlouhodobě patřila vedle Primarku k nejžádanějším značkám, které českým zákazníkům na trhu chyběly. Prodejna na pražském Chodově se těší velkému zájmu nakupujících díky svému konceptu, kvalitnímu produktu, síle globální značky a také velice propracovanému marketingu. Tato značka je po celém světě tzv. love brandem obrovského množství dívek a žen, které jsou obecně nejlepší a nejvděčnější zákaznice v retailovém průmyslu. První týdny fungování pražské prodejny jednoznačně ukázaly, že o zboží a koncept je i v Česku velký zájem.“

Tabulka 1: Maloobchodní značky, které do České republiky vstoupily v prvním pololetí roku 2023

Značka Země původu Sektor Umístění Adresa/Projekt Město
Absolute Teamsport Německo Sportovní móda Ulice mimo centrum města Voroněžská Praha
Aperol Spritz Terrace Itálie F&B High Street Masarykovo nábřeží Praha
Be Silly Belgie F&B High Street Korunní Praha
Eden Park Francie Oblečení Obchodní centrum Palladium Praha
Handpicked Itálie Oblečení High Street Dlouhá Praha
Kellys Slovensko Sportovní potřeby Obchodní centrum OC Atrium Hradec Králové
Macron Itálie Sportovní móda Ulice mimo centrum města Dyjská Praha
Nexterio Polsko Nábytek a vybavení domácnosti Retail Park Park & Shop Ostrava Ostrava
Nova Post Ukrajina Ostatní Ulice mimo centrum města Pod Višňovkou Praha
RADO Švýcarsko Doplňky High Street Široká Praha
Rossopomodoro Itálie F&B Obchodní centrum Palladium Praha
Victoria’s Secret USA Oblečení Obchodní centrum Westfield Chodov Praha
Zadig & Voltaire Francie Oblečení High Street Široká Praha

 

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Retailový trh je hlavně o inovacích a nových nápadech, kvalitním produktu a silném příběhu. U nově vstupujících, aktivních a úspěšných značek jsou právě to klíčové předpoklady pro jejich další růst a schopnost se na trhu dlouhodobě udržet. Čeští zákazníci jsou stále sofistikovanější, vyžadují kvalitu produktu a originalitu. To nahrává růstu a expanzi luxusních a prémiových značek: ty na trh stále v hojné míře přicházejí a stávajícím se dobře daří.“

I ve druhé polovině tohoto roku se tak můžeme těšit na nové luxusní brandy. V pražské Pařížské ulici otevře první zdejší pobočku světoznámá módní značka Ralph Lauren, která u nás dosud prodávala pouze svou dostupnější kolekci pod značkou Polo v pražském outletovém centru Fashion Arena Prague Outlet. Nová prodejna v Pařížské 26 však bude prodávat i to nejluxusnější, co značka nabízí. Také módní brand Jimmy Choo, který u nás opět otevírá novou plnohodnotnou prodejnu (dříve deset let působil v lokalitě poblíž Staroměstského náměstí), teď míří do atraktivní oblasti u břehu Vltavy poblíž rekonstruovaného hotelu Fairmont, náměstí Miloše Formana a Právnické fakulty. Zde se nyní zcela zásadně mění a nadále bude měnit kvalita obchodního prostředí a posilovat tato část Pařížské ulice. Přispějí k tomu zejména nové projekty, které rozšíří nabídku tamních maloobchodních ploch o pětinu: nejluxusnější pražský hotel Fairmont Golden Prague Hotel, který se po rekonstrukci otevře v průběhu příštího roku, a nově zrekonstruovaná dominantní budova Pařížská 25.

High street (neboli hlavní nákupní ulice v centru města) byla v prvním pololetí cílem pěti nově příchozích značek. Další čtyři vstoupily do obchodních center (v Praze a Hradci Králové), tři otevřely na ulicích mimo centrum Prahy, jedna v retail parku v Ostravě. Kromě americké Victoria’s Secret jsou všechny nové brandy evropské: tři pocházejí z Itálie, dvě z Francie, ostatní země jsou zastoupeny vždy jednou značkou.

Letošek patří F&B

Český gastronomický trh by letos mělo obohatit množství nových konceptů – zatím k nám přišly tři a další se chystají. V prostorách Galerie Mánes otevřela Aperol Spritz Terrace s výhledem na Vltavu a pražské panorama. Ta je největší terasou této značky, jež koncept provozuje např. v Miláně, Benátkách či Londýně, kde je součástí gastronomického foodhallu Eataly.

Dalším letošním italským F&B vstupem je neapolská pizzerie Rossopomodoro, která otevřela pobočku v Praze. Neutuchající chuti Čechů na pizzu využívá i první pražská pobočka americké Domino’s, která již od roku 2019 funguje v Brně. Svou druhou pražskou pobočku otevře populární pizzerie L’Osteria, a to v novém projektu Masaryčka. Belgické občerstvení pak přináší bistro Be Silly.

Milovníci dobrého jídla se mají na co těšit i v druhé polovině roku. Nejvýznamnějším vstupem bude otevření prvních poboček amerického fast foodu Popeyes. Své příznivce si jistě najde také Bottega Prosecco Bar & Restaurant na pražském letišti Václava Havla, streetfood koncept Chuck & Frida v holešovickém projektu Port7, slovenské poke Kaliforňan v Brně, zdravé rychlé občerstvení Natoo na pražském hlavním nádraží či tchajwanské čaje The Alley v pražské ulici Na Příkopě.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Zájem zákazníků o stravování v zajímavých, originálních a kvalitních konceptech roste po celém světě, stejně tak v České republice, kam nové koncepty stále přicházejí a dobře se jim tu daří. To samozřejmě láka na trh další koncepty a operátory. V dnešní době hrají velkou roli zážitky včetně těch gastronomických a vše zajímavé se sdílí na sociálních sítích, což se týká i restauračních konceptů. Proto se opět daří těm, kteří nabízejí dobrý a kvalitní produkt, slušný a odpovídající servis, nápad a stálé inovace.“